Winkelinrichting op maat

De winkelinrichting moet uitnodigend en vernieuwend zijn en het moet je product(en) versterken. Rusink Interieur heeft in de afgelopen jaren ruime ervaring opgedaan in het maken van een mooie nieuwe functionele winkelinrichtingen.

CONTACT

Hoe maak je dan indruk op je klanten met je winkelinrichting?

Ga je een nieuw of bestaand pand inrichten, of is je huidige winkelinrichting toe aan vernieuwing? Als je het interieur van je winkel wilt veranderen is het belangrijk om goed te kijken naar onder andere de stijl en de beleving van de consument. De stijl moet passen bij het imago en uitstraling van je producten of merk(en). Hoe ziet de buitenkant eruit, je etalage of entree? Maakt het de consument nieuwsgierig?  Hoe ontvang je de klant? Hoe ervaart de consument jou winkel?

Beleving als onderdeel van winkelinrichting

De beleving van de klant zal in de huidige tijd steeds meer een rol gaan spelen. Maar hoe draagt je winkelinrichting bij aan deze ervaring? Er zijn veel elementen de je kunt toevoegen waardoor je de consument blijft prikkelen. Denk aan passende muziekkeuze, de service die de klant geboden wordt , de geur in de ruimte, of het aanbieden van een kop koffie.

Licht is ook een onmisbaar element in het ontwerp. Door toepassen van de juiste verlichting maak je onder andere; Ruimtes goed zichtbaar, Breng je de gewenste sfeer in de ruimte,
kun je de aandacht vestigen op nieuwe items en gebruik je daglicht bij het passen.

Kortom; Blijf de consument verleiden om naar je winkel te komen. Een tevreden klant zal sneller terugkomen.

Winkel-
inrichting

Laat je informeren of inspireren door onze interieurspecialist!

Bel: 0315 241 404
Mail: info@rusink.nl

Recent afgeronde winkelinrichting projecten

WINKELINRICHTING

Rusink Interieur regelt jouw winkelinrichting van begin tot eind. Samen met jou maken we van jouw ideeën werkelijkheid.

Neem contact met ons op

Advies voor jouw gewenste winkelinrichting op maat

Ga  voor goede adviezen in gesprek met een winkelinrichter met ervaring. Bezoek andere winkelinterieurs en bekijk elementen die je zelf wel of niet wilt toepassen. Samen met een interieurarchitect maak je dan een winkelinterieur ontwerp waarbij alle facetten van de inrichting aan bod komen waaronder; meubelinrichting, lichtplan, routing en sfeerbepaling. Als je vragen hebt over het opnieuw inrichten van je winkel, neem dan gerust met ons op. We zien ieder winkelpand als een nieuwe uitdaging om er samen iets moois van te maken.

Je kunt kiezen uit vele stijlen. Bijvoorbeeld; Authentiek puur en warm, industriële inrichting, botanische of Scandinavisch inrichting. Hoe pak je dat dan aan?  

Minimalistisch – Modern:
Heb je veel diversiteit en /of een druk kleurenpalet in je assortiment en je wil graag een minimalistische- moderne uitstraling?  Dat kun  je creëren door rust op te bouwen; door bijvoorbeeld het wandsysteem niet door te zetten op de hele wand maar plekken leeg  te laten of je plaatst er een spiegel,  dan komen de producten vaak beter uit.

Natuurlijk – Stoer:
Heeft het merk een stoer imago? Dan kun je dat terug laten komen in het interieur. Heb je een karakteristiek/oud winkelpand? Dat brengt al een bepaalde sfeer met zich mee in tegenstelling tot een modern winkelpand. Je kunt ook zelf sfeer erin brengen door te werken met natuurlijke materialen zoals hout, metaal en steen in het interieur.

Klassiek – Minimalistisch:
In het hogere segment zie je vaak klassieke winkelinrichtingen terug. De merken die verkocht worden, hebben vaak al een bepaald imago. Voor dit interieur worden vaak luxere materialen gebruikt om te zorgen voor een chiquere uitstraling.  Het imago van het merk bepaald tevens ook de sfeer. Het kan klassiek en veel zijn, bijvoorbeeld mooie zware stoffen en pure echte materialen. Maar het kan ook heel minimalistisch ingericht worden zodat het winkel interieur rustig,  strak en subtiel is en een bepaalde exclusiviteit uitstraalt.

winkelinrichting interieur 4

Al 120 jaar winkelinrichting op maat

winkelinrichting interieur 3

Voor de retailers is het een grote uitdaging om van je winkelinrichting een mooie plek te maken waar je klanten graag (terug)komen. De tijden veranderen door de digitalisering en dat is van grote invloed op het klantgedrag. Toch wint dit niet aan de zintuiglijke ervaringen. Mensen willen producten blijven voelen, aanraken of passen. Het is dus van groot belang dat je je als retailers bezig blijft houden met trends en ontwikkelingen zodat je interieur uitnodigend en vernieuwend blijft.